Friday, January 16, 2009

Sabah

9 Jan - 14 Jan 09 aritu,aku ngn 3org lg member pg berjalan2 di negeri dibawah bayu,SABAH.Mmg best gler sabah n aku nk share sket gmbr2 aku aritu..

Day 1
kitorang bertolak kol 930 dr lcct


terminal 2 KKIA

Api-Api apartment tmpt kitorang menginap aritu
Dr luar nmpk lawa.tp kt dlm...


ni kt pasar filipino.rate2 org yg jual org filipin.
mutiare n kraftangan sabah mmg by
k gler kt sini


ahli2 'the backpackers' kt dpn mane ntah ni.tp dkat KK

1st day kitorang xbyk pg mane.Stakat round kt dlm town KK je.Sbb smpai pn dh ptg

Day 2

2nd day,kitorang bertolak awal pagi dari KK nk ke Sandakan kire2 6jam lbh drive.On da way ke sandakan tu,byk tmpt yg kitorang sgh.

kitorang stop kt satu tmpt yg xtau namenye.
tmpt ni mmg tgg sbb awan pn dh nmpk dkt je.
tp yg dlm gmbr tu Nor
Maz.bkn aku


ni kt Kinabalu Park.tmpt org nk naik gunung kinabalu


pemandangan dr kinabalu park


ni pn pemandangan kt kinabalu park


kitorang singgah Poring Hot Spring kt Ranau


ni kolam utk mandi open kt poring


tp kitorang mandi dlm bilik private.hehe


ni plak kt 'fish spa'
yg kaler gelap dlm air tu sume ikan tu
ikan kelah



ikan2 tgh menggigit2 lembut tgn terase seperti urutan di spa


Day 3
ni la tmpt yg kitorang nk pg kt area sandakan ni
sepilok



pemandangan entrance ke tmpt org utan


ni kt dlm taman tu
kitorang ternampak sesuatu



orang utan muncul dari celah2 pokok


brader ni cool je ngn org utan ni sbb dh lame keje situ


on da way balik dr sepilok ke kk,kitorang sgh minum kt sabah tea garden



saudare mazlan berlatarbelakangkn pemandangan di sabah tea garden


Day 4
kitorang breakfast mkn nasi kuning
wlaupn xpnh mkn,tp sedap nasi ni



ni kt dpn jeti
tmpt kitorang naik bot nk ke Tuanku Abd Rahman Park
kitorang nk ke pulau manukan n pulau mamutik



entrance ke pulau manukan
kitorang nk mandi laut n snorkeling



pemandangan kt pulau manukan


ni pn pemandangan kt pulau manukan

Day 5

Kitorang kali ni pg ke Perkampungan Kebudayaan Monsopiad yg terletak di penampang.Monsopiad ni seorang pahlawan dari suku kaum kadazan dusun.Die ni seorang 'head hunter'.Mknenye die penggal kepale musuh dn gantungkn kt dlm umah die.


entrance monsopiad


ni tarian kt monsopiad tu
tp aku xingat name tarian ni ape.hehe



ni tarian org bajau kalo xsalah


brader ni muke die sgt garang.cuak aku time tu


bersame ngn penari2


ni tengkorak real.tengkorak2 org yg monsopiad penggal


aku n buncit try nk maen bende ni.tp xreti


aksi sedang menyumpit

Day 6

Hari last kitorang xpg mane2 sbb flight kitorang kol 12.So kitorang pulang ke semenanjung pade hari yg ke-6.


Secare keseluruhannye,aku seronok dn berpuas ati pg melawat sabah ni.Wlaupn sedikit kecewa xdpt naik gunung kinabalu n rafting,tp still enjoy kt sane.Sape2 yg blm pnh pg sabah,lebih baik pg sabah sgt byk tmpt2 yg menarik dan aktivit utk dibuat.Aku rate percutian ke sabah,4.5 bintang dari 5.



Terima kasih kepade Mr Malik n family kerane tlh byk membantu
sepanjang perjalanan kami di Sabah.

6 comments:

Anonymous said...

boroi sey en.danni

Danni said...

mane ade aku boroi.aku mcm ketol2 je kt perot..

Budak Panjang said...

lenkali rembat jek ikan kelah tu buat beniaga, ikan kelah mahal beb! hahaha

Danni said...

haha.aku dh nk rembat dh aritu.tp ade brader kt situ nk hempok kepale aku pkai penyapu.hehe

hafeez said...

gambar shakirin bikin aku mau gelak...yg pakai baju belang pastu angkat dada bajet sasa...huhuhu

Danni said...

tula psl.bajet palapes gagah la tu.huhu