Sunday, February 8, 2009

Movie


Smalam aku pg Alor Star nk tgk movie.Pade asalnye nk tgk cite Redcliff 2.Smpai je kt mall tu,kitorang pn pg la kaunter tiket.Tp panggung die ade 4 je so cite yg ade pn terhad.Yg ade Ong Bak 2,Underworld 3,Cite tamil,n Sifu dan Tongga.

Kecewa la sorg member aku sbb xde cite Red Cliff 2 tu.Alang2 dh smpai xkn xnk tgk movie kn?Nk tgk Underwold,aku n member tu dh tgk.Nk tgk Ong Bak 2,member aku ckp xbest sgt.Tgl cite tamil n Sifu dan Tongga je.Nk xnk kitorag tgk la cite Sifu dan Tongga tu..

Tp yg sedihnye,cite tu teramat la sampah.Xlwak lgsg dn ntah ape2 jln cite je.Aku bkn la pakar sgt dlm bidang seni,tp org lain dlm panggung tu pn xgelak.Yg gelak pn bdk2 kecik skolah rendah je.Balik2 nk buat lawak mcm badut.Ingatkn ade Nabil Raja Lawak tu klakar la.Tp Nabil pn xlwak.Bg aku xlayak la cite tu buat wayang.Lg baek buat VCD je.Membazir je duit aku byar tgk cite mcmtu.

Member aku mase dlm wayang tu asek menyumpah2 smbl tgk cite tu.Org lain usyar je tp die kate pg mampos.Die xheran dn die kate lpas ni smpai ble2 xnk tgk cite Malaysia kt wayang dh.

Dh bape kali aku tgk filem buatan Malaysia kebelakangan ni.Tp sumenye mengecewakn.Aritu Cicakman 2 pn xbest mcm Cicakman yg 1st.Aku nk support cite Malaysia,tp kalo asek mcm ni je kualiti die,ptt la rmai org lg suke tgk cite asing.

Taun2 lpas ade byk gak cite Malaysia yg bgus mcm Buli,Buli Balik,Cinta,Sepi...Tp skang ni dh kureng la..

p/s:mase tgk cite Sifu dan Tongga tu,aku bru tau pengarah cite tu Prof Madya A. Razak
Mohaideen.Patutla....

9 comments:

WeSellButtonBadge said...

gua tag lu..hehe

Anonymous said...

huhu...sian2...ak pon penah kecewa cam ko gak bro..mase tuh memen yg ajak tgk cicakman 2...ak da la mmg anti nk tgk cite2 melayu kt wayang nih n hasilnye..mmg mengecewakan...walaopon ade sket peningkatan,tp tetap menyakitkan ati kan??haha..
[joe]

Danni said...

tula psl..kecewa dowh..pg jauh2,nk tgk movie,dpt cite mcmtu plak..xbebaloi lgsg duit aku kuarkn tu..huhu

Jalaks said...

pukimak punyer oang tua..pade hal dah takde citer nk tengok..die yang tehegeh2 nak bli kasut converse tapi tak beli2..macam taik..perangai mmg macam perogol kat felda moakil..

Danni said...

xbaek gdoh2 kt sini.gdoh kt umah ye..hehe

Anonymous said...

sengal....
hahaha..

Danni said...

eh?sape yg sengal?sifu dan tongga ke?hehe

Anonymous said...

g la tgk citer GENG&UPIN IPIN..confirm x mengecewakan!!

Danni said...

betol betol betol..hehe