Wednesday, November 26, 2008

Cats


Dari kecik aku mmg suke btol ngn kucing..xtau asal..mmg best la kucing ni..aku plg suke kucing yg kecik lg..dlm umo yg bwh 5bulan taun manusia(tadika kalo ikot kiraan taun kucing)..sbb tgh aktif bermain..kalo yg dh besar tu die dh mlas nk main..asek lepak baring tgg mknan je..kt umah aku kt melake tu ade dlm 9ekor je yg tgl..aritu mase raye lg banyak..tp mak aku terpakse poskn kucing2 yg dh tue dn expired ke tmpt2 lain..tp dlm byk2 kucing tu,aku plg suke ade 2 ekor ni..name die gemok ngn abglong..2-2 ekor ni aku bwk balik dari perlis sampai melake time diorang kecik lg..abglong tu jantan sbb tu name die abg..yg gemok tu plak betine..sbnrnye kucing ni diorang punye semangat keadik-beradikan tu agak kuat..satu kejadian dlu,si abglong ngn gemok ni panjat la pokok rambutan kt dpn umah aku..xla tinggi..tp ntah mcm mane mase nk turun dari pokok tu,si gemok ni dh xtau mcm mane nk turun dn gayat(biasela,betine la katekn..lemah-lembut sket)..si gemok ni pon berbunyik la dlm bunyik kucing mntk tlg..yg bagusnye,abglong td pnjt balik pokok tu,pg kt dahan yg dkt ngn si gemok tu smbl berckp2 pd si gemok..aku rase die bg hint mcm mane nk turun kot..lps je si abglong tu ckp,si gemok pn bergerak sket2 smpai blh turun pokok rambutan tu..bagus kn..?kucing pn pndai sygkn adik die..tp kte manusie kdg2 adik-beradik pn gdoh..skang ni si gemok tu dh beranak..dpt 4ekor anak..mknenye bertambahlah umat kucing kt umah aku dn sekaligus menmbhkn pening mak aku sbb nk bg mkn tiap2 ari..menu kucing umah aku, lunch : nasi ngn ikan, dinner : frieskies..kdg2 dpt mkn roti canai,mee grg ataupn aiskrim kalo nasib baek..

2 comments:

WeSellButtonBadge said...

ko bela kucing ke org nie..siap bg mkn aiskrim..haha

Danni said...

mcm2 aku bela..kalo ko nk jd kucing aku pn boleh..hehe..