Wednesday, November 26, 2008

Music

Aku mmg minat muzik atau bunyi-bunyian..dr kecik aku dh dengar mcm2 jenis muzik..aku ingat lg 1st album(kaset time tu) yg aku beli ialah Metallica black tu..time tu aku darjah 5..agak rare utk seorg bdk skolah rendah beli album metallica..tp aku minat sbb tiap2 ari abg aku psg lagu2 metallica..biasenye time2 tgh darjah 5 tu,kwn2 aku cume dgr lagu kumpulan ukays..plg top time tu album tajam menikam..cover album die gambar paku payung..tp aku lain sket..xsame ngn bdk2 lain..mgkn sbb aku ade abg kot..pastu ble dh msuk menengah rendah,aku minat gler kt lagu2 yg bergenre grunge..mcm2 jenis band yg aku dgr..smpai aku dh xblh nk beza yg aku dgr tu grunge ke bukan grunge ke..kalo dh minat grunge mesti la minat Nirvana..tp byk lg band2 yg aku dgr mcm silverchair,soundgarden,pearl jam..kalo kuar town je pkaian mesti nk kne gaye grunge la konon2 nye..standard pkaian aku time tu,suar jeans kecik bawah(tp xkecik gler),tshirt n plg pntg skali kasut converse..sampai kasut pg skolah pn nk pkai kasut converse gak..mase aku form 3 mcmtu,dh stat mcm ade geng2 atau persekutuan mengikut muzik..mmg blh nmpk la group bdk grunge,bdk skin,lpk kt tmpt msg2..kalo time aku dlu yg plg ketare group skin..rmai gler lpak kt dpn Ocean kt melake town tu..kdg2 takut gak nk lalu dpn diorang sbb ade sesetengah tu suke ushar tajam je..pastu ble aku msuk form 4,aku pindah msuk skolah asrama..tp dlm melake gak..msuk situ aku agak terkejut sbb kebanyakan(bukan sume) xminat muzik2 yg underground ni..diorang minat boy band..terkejut aku..diorang ade lagu westlife,backstreet boys,nsync..pastu ade bdk klas aku siap print lirik lagu tu,simpan dlm fail sbb saje2 dn senang kalo nk nyanyi..Ape ni?dlu kalo kt skolah luar dlu,bdk laki yg dgr lagu2 mcm ni biasenye laki yg lembut je..tp kt skolah baru ni,yg dgr lgu2 tu bukannye lembut,tp siap main ragbi lg..ntah la..aku pn xpham..lame2 aku pn terlayan gak lagu2 boy band tu..hehe..aku siap hafal lagi lirik lagu nsync this i promise u tu..haha..tiap kali aku berpindah dn merantau,penerimaan aku terhadap muzik semakin terbuke..x mcm dlu..selain dari underground,aku xmau dgr..skang ni ape2 je lagu,aku boleh je..

No comments: