Monday, December 29, 2008

Metrosexual


Kalo dlu, pmpuan je yg jage kecantikan diri mcm pakai mcm2 produk kecantikan.Tapi skang ni, org lelaki pn dh mule jage kecantikan dn kebersihan diri.Tgk jela kt farmasi xpn supermarket.Berlambak2 product utk lelaki.Org lelaki yg menjage kebersihan diri mcm pmpuan ni ade yg pgl metrosexual.Org mcm ni biasenye amat amek berat psl kebersihan dn kecantikan diri.Standard bdk laki dlu2,kalo mandi stakat ade sabun je dh cukup.Sabun tula yg jd pencuci muke,sabun tu jgk yg jd syampoo.Tp la ni,org laki pn dh ade syampoo ngn pencuci muka sendiri.Trus terang la,aku ni blh la jgk dikatekn ‘gile’ ngn produk utk lelaki ni.Aku tiap2 ari pkai pencuci muke ngn toner pastu moisturizer.Bukan tu je,aku pn kalo mlm2,pkai losyen.Rmai gak org yg xblh terime akal org lelaki mcm ni.Tp aku rase xslh pn sbb aku jage kebersihan diri.Aku pnh gak pg buat rawatan facial kt salun kecantikan.Sbnrnye bagus facial ni cume yg xthan ble die picit blackhead ngn whitehead tu je.Pedih woo..Berair gak la bijik mate aku ni menahan pedih.Nasib baek ade timun kt mate aku time tu.Kalo x kantoi mate aku berair.Hehe.Kebanyakan org laki Msia masih lg segan nk buat bende2 mcmtu sbb takut org ckp ape.Sepatutnye xde pape yg nk dimalukan sbb bende ni bende yg baik.Dn dlm Islam pn dituntut utk menjage kebersihan.Slamat Beramal..

1 comment: