Wednesday, November 28, 2012

Alhamdulillah...

Pada 8 Oktober 2012 jam 2.30pagi,isteri aku yg sarat mengandung kejutkn aku dari tido.."bang,bgn..alin sakit mcm nk bersalin la.." aku pn trus bangun..yela,ni kn first time aku nk dapat baby..excited,takut,berdebar2 sume ade..lps tu wife aku pg kejut mak die n bgtau bnde yg same..wlaupn dh rase sakit,tp die xnk pg hospital lg..die ckp bru sakit sejam2,kalo pg hospital awal,nnt doktor asek nk seluk je..die bgtau lg ble dh sakit setiap setengah jam,baru bwk pg hospital..time lps subuh lbh krg 7pagi,bru la aku bwk wife n mak mentua pg hospital..sampai hospital,wife aku xnk pg register dlu..dlm kol 9pagi baru pg checkin..ble doktor check,die ckp baru blk 4cm..dh 6cm bru blh masuk dlm..aku pn tgg la kt luar wad smp jam 12tghari bru isteri aku masuk dlm bilik bersalin..lps aku pkai pkaian yg hospital bagi n dh isi form sume,bru blh masuk dlm bilik tu..bile dlm bilik tu,aku sgt2 kesian tgk isteri aku menahan kesakitan nk bersalin..Ya Allah..insafnye aku time tu..bergenang air mate aku tgk keadaan isteri aku time tu..dn sebak hati aku time2 sakit yg amat sgt tu isteri aku tak henti2 beristigfar dn membace ayat2 al quran..dlm sakit tu jugak isteri aku masih lg menjage bahase dn adab dgn ucapkan terime kaseh n mintak maaf pd nurse yg dtg tlg kemaskn darah dn kain kt katil tu..aku hanya mampu bg kate2 semangat dn tlg berdoa utk isteri aku..makin lame makin bertambah sakit isteri aku..slps je azan zohor,dgn hanye 2x teran,anak lelaki aku pn selamat dilahirkn..doktor trus suruh aku ambil wuduk dn azan kn anak aku..Alhamdulillah dlm bilik bersalin tu xlame cume 1 jam 20 minit..Syukur ya Allah atas kurniaan Mu..lepas temankan isteri aku bersalin,aku semakin sayang kt mak dn isteri aku..baru aku pham mcmne susahnye bertarung nyawe nk melahirkn anak..aku menyesal kalo penah buat salah pade mak..dn sejak tu aku berjanji aku akan menyayangi mak dn isteri aku lebih dr seblm2 ni dn jage mereka dgn sepenuh hati aku..oh ye,name anak aku ialah Muhammad Harih Adha..semoge jd anak yg soleh anakku..Papa dn mama sygkn Harith lebih dari nyawe papa dn mama sendri..


No comments: